לייצר תנועה- חלק שלישי

שבוע שעבר, דיברנו על הסיפור שהיה לי עם אוזניות שרכשתי.
אז אחרי שמנהל החנות סירב להחליף לי אותן “מסיבות סטריוליות”, למרות שהצליל לא נקי ויש רעשים.
ישבתי עם עצמי וחשבתי. על זה שאני רוצה לקבל שירות הוגן, ושבו זמנית אני לא רוצה להתעצבן, אני לא מוכנה להפיק את הכימיקליים ההרסניים האלה בגוף שלי ולהפקיר את הבריאות שלי, אחרי העבודה שאני עושה עם עצמי.
חשבתי על זה שחייבת להיות דרך אחרת.

אז מצאתי דרך אחרת, באמצעות עיקרון שפיתחתי שאני קוראת לו “לייצר תנועה”.

במקרה שלי עם האוזניות, הבהירו לי בשירות הלקוחות שאין מה לעשות ואי אפשר להחליף את האוזניות אם מנהל החנות לא חושב או שומע שיש בעיה בהן. ואז הבנתי שההחלפה של האוזניות תלויה במנהל החנות, ומולו אני צריכה “לייצר תנועה”.

מהויכוחים הקודמים שלי איתו, התרשמתי שהוא בסך הכל מרגיש דיי עמוס ועייף ולכן כשלקוח בא להתלונן והוא יודע שהוא יצטרך להתמודד וזה יצריך ממנו אנרגיה, אז הוא קודם כל יגיד לו “לא” או “אי אפשר”.

כשמתי את הרגש שלי בצד, ואת האגו הפגוע שלי שלא קיבלתי שירות הוגן, היה לי ברור איזו תנועה אני צריכה לייצר מולו בכדי להשיג את מבוקשי. הבנתי שאני צריכה “לעייף אותו”. ושאם אתעקש איתו ואתעצבן עליו, הוא יתעייף מספיק ויחליף לי את האוזניות.

ובו זמנית- לא רציתי להתעצבן..

אז החלטתי שאני אעמיד פנים שאני מתעצבנת עליו, וכך אני לא אייצר את הכימיקליים ההרסניים בגוף שלי ואשמור על הבריאות שלי ובו זמנית- אקבל את השירות שאני מייחלת לו.
וזה בדיוק מה שעשיתי. התקשרתי אל מנהל החנות הרמתי קצת את הקול, והבהרתי לו שאני לא מתכוונת לוותר, גם אם אצטרך להתקשר יום יום אליו ואל שירות הלקוחות עד שיחליפו לי את האוזניות. למרבה הפתעתי הוא נכנע מיד ואמר “בסדר.”

כל מה שהתאמנתי עליו בשיחה עם מנהל החנות הוא לא להתעצבן באמת, כלומר לא להרגיש את התחושות של העצבנות בתוך הגוף שלי.

זה לא פשוט להעמיד פנים שאנחנו מתעצבנים או כועסים או מתבכיינים או מאופקים או כל תנועה אחרת שאנחנו מתבקשים לייצר כדי להתנהל טוב יותר מול אנשים שאנחנו נתקלים בהם במהלך חיינו, וכמו כל דבר גם זו מיומנות שייקח לנו זמן לרכוש אותה.

אנחנו יכולים “לייצר תנועה” הפוכה לגמרי מכעס כמו להגיד מילה טובה למישהו, כזאת שאנחנו באמת מתכוונים אליה ועל הדרך לתרגל נחמדות ואדיבות שאולי הן חלק מהתכונות שהיינו רוצים לטפח יותר באישיותנו.

כך או כך העיקרון הזה מלווה אותי וגם את הלקוחות שלי בליוויים האישיים, בשלבים מתקדמים יותר בתוך התהליך.

לתיאום שיחת היכרות ללא עלות
דברו איתי 050-4363064.

Categories: